Veelgestelde vragen

Bestellen en reserveren

Bij RB Sanitair kun je in een paar stappen veilig en gemakkelijk bestellen. Wij helpen je graag verder.

1. Hoe kan ik bestellen?

Bij RB Sanitair kan een bestelling op diverse manieren geplaatst worden:

  • Via onze webshop.
  • In onze showroom.

Wil je liever advies voordat je gaat bestellen? Neem dan telefonisch contact met ons op (085-064722).

2. Hebben jullie een showroom?

Jazeker, onze showroom is te bezoeken aan de Kellenseweg 8, 4004 JD in Tiel.

3. Wat zijn de openingstijden van jullie showroom?

Onze showroom is op de volgende tijden te bezoeken:

Dinsdag t/m vrijdag: 9.00 tot 17.30 uur
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur
Zondag en maandag: Gesloten

Het maken van een afspraak voor een bezoek aan onze showroom is niet nodig.

4. Kan ik ook een vrijblijvende offerte ontvangen?

Dat kan! Een offerte kan je aanvragen via iedere productpagina op onze website of door een e-mail te sturen naar: verkoop@rbsanitair.nl. In onze showroom kunnen we natuurlijk ook een offerte voor je opstellen

5. Welke bezorgkosten moet ik rekening mee houden?

De bezorgkosten variëren per bestelling en product. Bij bestellingen vanaf €100,- rekenen wij geen bezorgkosten voor een standaard levering.

Bij bestellingen onder de €100,- bedragen de bezorgkosten:

Pakketdienst: €6,95 per pakket (max 50x50x100cm / 20 kg)

Groot transport: €70,- per pallet

6. Wat zijn de levertijden?

De levertijden variëren per bestelling of product. Is jouw product op voorraad? Dan kunnen wij binnen 3 – 5 werkdagen leveren. Is het product niet op voorraad of uitsluitend op bestelling leverbaar? Dan hangt de levertijd af van het product. Deze levertijd is op de productpagina te vinden, of op aanvraag beschikbaar.

7. Kan ik producten reserveren?

Producten kunnen alleen gereserveerd worden wanneer jij deze bij ons besteld en (aan)betaald. De bestelde artikelen kunnen vervolgens op afroep voor jou gereserveerd worden tot het moment dat jij ze nodig hebt. De maximale reserveringstijd bedraagt 12 maanden.

8. Wanneer moet ik mijn gereserveerde bestelling uiterlijk afroepen?

Producten die voor jou gereserveerd zijn, zullen uiterlijk 10 werkdagen voordat je deze geleverd wilt hebben afgeroepen moeten worden.

9. Hoe kan ik mijn order nog wijzigen?

Zolang jouw bestelling nog niet gereed staat voor verzending, kan deze nog gewijzigd worden. Let wel op; dit geldt alleen voor voorraadproducten. Producten die op jouw verzoek zijn besteld of vervaardigd, kunnen niet meer worden gewijzigd of geannuleerd.

Indien je jouw bestelling wil wijzigen, kan je dit doen door een e-mail te versturen naar verkoop@rbsanitair.nl. Vermeld hierbij duidelijk jouw bestelnummer en het artikel wat je wil wijzigen. Een medewerker zal zo spoedig mogelijk contact met jou opnemen om af te stemmen wat mogelijk is.

Hoe kan ik controleren wat er voor mij in bestelling staat?

Op je bestelopdracht staat per product gespecificeerd welke producten geleverd worden en hoeveel. Heb je na het plaatsen van je bestelling en voldoen van het aankoopbedrag geen bestelbevestiging ontvangen? Controleer je map ongewenste items of neem contact op met onze klantenservice.

Kan ik ook zakelijk bestellen?

Dat kan! Neem contact met ons op via verkoop@rbsanitair.nl of 085-064722 om de mogelijkheden te bespreken.

Betaalwijzen

Bij RB Sanitair kun je op diverse manieren online betalen zoals iDeal of bancontact.

12. Van welke betaalmethodes kan ik gebruik maken?

Een weborder op rbsanitair.nl kan je direct online betalen met iDeal of Bancontact.

Bestellingen die in onze showroom zijn geplaatst kunnen betaald worden middels:

  • Pin
  • Contant
  • iDeal of Bancontact
  • Bankoverschrijving
  • Bouwdepot betaling

Bankbiljetten van €500,- kunnen wij helaas niet accepteren.

13. Wanneer moet mijn bestelling uiterlijk betaald worden?

De volledige betaling van je bestelling moet uiterlijk 5 werkdagen voor levering voldaan zijn. Let hierbij op dat een betaling via een bouwdepot vaak wat langer duurt dan een bankoverschrijving en bevestiging van behandeling vanuit jouw bank niet voldoende is.

14. Kan ik ook achteraf betalen?

Achteraf betalen is helaas niet mogelijk. Hetzelfde geldt voor betaling onder rembours (betaling bij de chauffeur).

15. Hoe weet ik zeker dat mijn betaling juist ontvangen is?

Zodra je betaling is ontvangen en verwerkt, ontvang je hiervan een bevestiging per e-mail.

16. Wat moet ik doen wanneer er iets fout is gegaan rond mijn betaling?

Neem in dat geval contact met ons op via 085-064722, zodat we dit zo spoedig mogelijk met je kunnen oplossen.


Levering

Bij RB Sanitair kies je tussen bezorgen aan huis of zelf afhalen in ons magazijn in Tiel.

17. Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Kleine producten (pakket tot 50x50x100 en max. 20kg) worden met een pakketdienst bij je bezorgd.

Grote en zware producten bezorgen wij met een regulier extern transportbedrijf. Hierbij is het van belang dat u rekening houdt met een aantal zaken:

  • Het adres moet met een vrachtwagen bereikbaar zijn;
  • Een palletwagen kan niet over onverhard en / of ongelijk terrein rijden. In een dergelijk geval zal een pallet op de best beschikbare plaats (ter beoordeling van de chauffeur) neergezet worden;
  • Sommige zware artikelen staan niet op een pallet. In een dergelijk geval kan de chauffeur je verzoeken te helpen met tillen. Zorg er daarom voor dat er bij aankomst van je levering voldoende hulp aanwezig is.
18. Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling zal ontvangen?

Bestellingen die per pakketdienst geleverd worden zullen zo spoedig mogelijk verzonden worden. Je ontvangt hiervan en Track&Trace-code. Leveringen met pakketdienst kunnen plaatsvinden van maandag t/m zaterdag.

Leveringen van grote en zware producten worden in overleg met je ingepland. De avond voor de afgesproken bezorgdatum ontvang je een bericht met de geschatte aankomsttijd van de vervoerder. Leveringen kunnen plaatsvinden op werkdagen tussen 08:00 en 18:00.

19. Wat gebeurt er met mijn bestelling wanneer ik bij levering niet thuis ben?

Bestellingen die per pakketdienst geleverd worden zullen op een later moment kosteloos opnieuw aangeboden worden

Leveringen van grote en zware producten zullen, in geval van niet-thuis, opnieuw ingepland moeten worden. Leveringen mogen in geen geval zonder toezicht geplaatst worden. De bijkomende kosten voor het opnieuw aanbieden van de bestelling zijn voor jouw rekening.

20. Ontvang ik een Track&Trace-code voor mijn bestelling?

Alleen voor bestellingen die per pakketdienst aan je geleverd worden, ontvang je een Track&Trace-code.

21. Op welke dagen kan mijn bestelling bezorgd worden?

Bestellingen die per pakketdienst geleverd worden kunnen plaats vinden van maandag t/m zaterdag.

Leveringen van grote en zware producten kunnen alleen op werkdagen plaatsvinden.

22. Kan ik zelf bepalen wanneer ik mijn bestelling wil ontvangen?

In principe wordt je bestelling zo spoedig mogelijk geleverd. Wil je je bestelling op een specifieke datum geleverd krijgen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

23. Leveren jullie ook in het buitenland?

Wij leveren in Nederland en België. Wil je je bestelling in een ander land laten leveren? Neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen je informeren over de mogelijkheden.

24. Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten leveren?

Dat kan zolang je dit ruim op tijd aangeeft, online kan je op het moment van bestellen direct het gewenste afleveradres invoeren. Vanaf het moment dat je bestelling klaar staat voor verzending, is wijziging van het bezorgadres niet meer mogelijk.

25. Wordt mijn bestelling ook naar binnen gebracht?

Nee, bestellingen worden standaard tot de eerste drempel (begane grond) geleverd. Bezorgers kunnen hier helaas niet van afwijken. Producten dien je zelf uit te pakken, de bezorger zal geen verpakkingsmaterialen of pallets retour nemen.

26. Waar moet ik op controleren bij het in ontvangst nemen van mijn bestelling?

Controleer direct na ontvangst of de levering klopt met wat je besteld hebt. Let hierbij op of de artikelnummers op de dozen overeenkomen met je bestelopdracht / pakbon. Controleer de levering ook direct op zichtbare vervoersschade.

27. Wat moet ik doen wanneer mijn bestelling niet compleet of beschadigd geleverd is?

Wanneer er iets aan je levering niet blijkt te kloppen, neem dan direct contact op met onze klantenservice. In geval van transportschade is het van belang dat je duidelijke foto’s van de schade maakt en per e-mail doorstuurt. Let wel op: controleer de producten waar deze door de vervoerder geplaatst zijn. Schades die ontstaan zijn door verplaatsing in huis vallen uiteraard niet onder transportschade.

28. De bezorgdienst geeft aan dat mijn bestelling geleverd is, maar ik heb niets ontvangen. Wat kan ik doen?

Neem in dit geval direct contact op met onze klantenservice. Bezorgdiensten nemen dergelijke klachten namelijk vaak alleen van de opdrachtgever in behandeling.


Afhalen

Bij RB Sanitair kun je producten afhalen in ons magazijn.

29. Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, afhalen van bestelling is mogelijk bij ons magazijn aan de Kellenseweg 8 in Tiel. Let hierbij wel op dat je in dit geval zelf verantwoordelijk bent voor het vervoer. Controleer jouw product(en) daarom vóór je deze inlaad.

30. Kan iemand anders mijn bestelling voor mij afhalen?

Ja, zorg er dan wel voor dat degene die de bestelling op komt halen een kopie van de bestelopdracht bij zich heeft.

31. Op welke tijden kan ik mijn bestelling afhalen?

Afhalen van bestellingen kan tussen de volgende tijden:

Dinsdag t/m vrijdag:             van 09:00 tot 17:00
Zaterdag:                               van 10:00 tot 16:30

32. Ik kom er thuis achter dat mijn bestelling niet compleet is, wat kan ik doen?

Het is van belang dat op het moment van afhalen de bestelling gecontroleerd wordt op juistheid. Blijkt thuis toch iets niet te kloppen; neem dan direct contact op met onze klantenservice.


Annuleren en retourneren

Informatie over het annuleren en retourneren van producten bij RB Sanitair.

33. Ik heb mijn aankoop toch niet nodig of ben ontevreden, kan ik deze retourneren?

Een aankoop kan binnen tot 14 dagen na ontvangst nog, zonder opgave van reden herroepen worden. Hierna heb je nog 14 dagen om het product te retour te sturen.

34. Welke artikelen kan ik niet annuleren of retourneren?

In de volgende gevallen zijn jouw producten uitgesloten van retour- of annulering;

  • Producten die speciaal op jouw verzoek besteld, gemaakt of aangepast zijn.
  • Producten die als gevolg van onjuist gebruik/ installatie beschadigd of incompleet zijn.
  • Producten waarbij expliciet vermeld of in redelijkheid aannemelijk is dat deze niet meer als nieuw beschouwd kunnen worden (zoals bijv. showmodellen).
35. Hoe kan ik mijn aankoop retourneren?

Je bent zelf verantwoordelijk voor het retourneren van producten. Let hierbij op dat het product deugdelijk verpakt wordt. Het product dient in de originele verpakking geretourneerd te worden. Verpak het product in de verzenddoos waarin we deze aan je hebben toegezonden. Zo is de kans op transportschade nihil. Vul het herroepingsformulier. Het herroepingsformulier kan je vinden via: herroepingsformulier

36. Worden verzendkosten in geval van annulering gecompenseerd?

In geval van volledige annulering / retournering van je bestelling worden ook de verzendkosten aan je gecompenseerd. De kosten voor het retour sturen van je bestelling zijn wél voor eigen rekening. Het zelf retour brengen van artikelen naar ons magazijn is natuurlijk kosteloos.

37. Kan ik mijn retourzending laten afhalen?

Nee, een retourzending wordt niet door ons afgehaald. Je dient dit zelf te verzorgen.

38. Kan ik mijn bestelling ook deels annuleren of retourneren?

Jazeker, echter geldt in dit geval dat de verzendkosten niet gecompenseerd worden.

39. Kan ik mijn aankoop omruilen?

Dat kan, onder dezelfde voorwaarden als gelden voor retourneren van producten. Omruilen van producten kan echter niet op locatie. Om te ruilen artikelen dienen altijd door jezelf aangeboden te worden bij ons magazijn.

40. Wanneer kan ik mijn aankoopbedrag retour verwachten?

Wij zetten ons ervoor in het te retourneren bedrag zo spoedig mogelijk wordt vergoed. Uiterlijk 14 dagen na ontvangst en controle van het geretourneerde product zal het bedrag vergoed worden.

41. Hoe krijg ik mijn aankoopbedrag retour?

Het aankoopbedrag zal (mits mogelijk) op dezelfde wijze terugbetaald worden als de originele wijze van transactie.


Overige services en diensten

Informatie over services en diensten van RB Sanitair.

42. Monteren of installeren jullie mijn aankoop ook?

Wij installeren of monteren geen materialen. In overleg kunnen wij je in sommige gevallen wel in contact brengen met een geschikte installateur.

43. Repareren jullie producten?

Wij beschikken niet over een reparatieservice. Voor specifieke technische problemen kan je contact opnemen met onze klantenservice. Vanuit daar zullen wij je zo goed mogelijk op weg proberen te helpen.

44. Nemen jullie mijn oude producten ook mee?

Nee, het afvoeren van oude producten dien je zelf te verzorgen.

45. Kan ik ook bij jullie terecht voor een uitgebreid adviesgesprek?

Jazeker, voor een uitgebreid advies kan je terecht in onze showroom.

46. Maken jullie ook een compleet badkamerontwerp?

Helaas kunnen wij geen volledige ontwerptekening voor je maken. Wel kunnen wij je ondersteunen in het bepalen van de juiste maten, hoeveelheden en combinaties van materialen.

Garantie en reclamatie

Informatie over garantie en reclamatie bij RB Sanitair.

47. Wat is de garantietermijn van mijn aankoop?

De standaard wettelijke garantie van elk door ons verkocht product bedraagt 2 jaar, tenzij anders vermeld op de betreffende productpagina. De volledige garantievoorwaarden kan je vinden via: garantievoorwaarden

48. Ik ben niet tevreden met mijn aankoop, wat kan ik hiermee doen?

Wanneer je niet tevreden bent met je aankoop, kan je contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen dan in overleg met jou tot een passende oplossing komen.

49. Waar kan ik een klacht melden?

Een klacht kan je bij ons melden door een e-mail te sturen naar: verkoop@rbsanitair.nl

50. Wanneer wordt mijn klacht behandeld?

Een klacht zal zo spoedig mogelijk in behandeling genomen worden. Zodra we je klacht hebben ontvangen en er mee aan de slag gaan, ontvang je hiervan een bericht van ons.

51. Kan ik ook alleen een defect onderdeel omruilen in plaats van het hele product?

Dat is in sommige gevallen mogelijk. Overleg in dit geval met onze klantenservice.

52. Wat zijn de algemene voorwaarden?

Onze algemene voorwaarden zijn te vinden via de volgende link: algemene voorwaarden